Zoek

Vul je zoekterm hieronder in:

Zoekresultaten

  • Testtijd voor maritieme MKB’ers

    In 2014 en 2015 bood MARIN gratis tanktijd aan maritieme MKB’ers voor het testen van innovatieve ideeën. Vanwege het succes volgde er in 2016 een derde ronde. Inschrijven kon tot 1 december 2015 (let op: deze mogelijkheid is inmiddels verlopen). Het aanbod was bedoeld voor MKB’ers die een nieuw maritiem concept willen onderzoeken: om te […]

  • Modernisation of Vessels for Inland waterway Transport (MoVeIT!)

    Binnen het inmiddels afgeronde project MoVeIT! stond modernisering van de Europese binnenvaartvloot centraal. Concrete guidelines bieden houvast voor de implementatie van technische verbeteringen.

  • XMILE

    Dit project is uitgevoerd in de1e tranche van de Stimuleringsregeling in 2011.   XMILE is een biologisch brandstofadditief. De enzymen in het product zorgen voor een katalyserende reactie. Dit komt ten goede aan de brandstofkwaliteit met lager verbruik en minder milieubelasting als gevolg. Testen, analyse en evaluatie moeten in dit project inzicht bieden in de […]

  • SteamTrac Systeem Binnenvaart en Marine Hydroxy Generator

    Dit project is uitgevoerd in de 1e tranche van de Stimuleringsregeling in 2011.   ThyssenKrupp Veerhaven, duwvaartrederij actief in de droge bulksector op de Rijn, wil aan de hand van het StreamTrac-systeem restwarmte van uitlaatgassen omzetten in nieuwe energie en terugbrengen in de motor. De SteamTrac verhoogt op deze wijze het rendement waardoor een brandstofreductie […]

  • DockLock

    Dit project is uitgevoerd binnen de 1e tranche van de Stimuleringsregeling in 2011.   DockLock heeft betrekking op het afmeerproces van bunkerschepen. Doel van dit concept is trossen en lieren overbodig te maken om zo te komen tot een snellere en veiligere afmeermethode. Het project beoogt het faciliteren van praktijktests aan boord van MTS Valburg. […]

  • De EURO 5 duurzame binnenvaarttanker

    Dit project is uitgevoerd in de 1e tranche van de Stimuleringsregeling 2011.   M. Remie Tankvaart, specialist in het transport van zware stookolieproducten, ontwikkelde een financieel exploitatiemodel voor een binnenvaarttanker waarop door toepassing van bestaande en innoverende technieken kan worden voldaan aan de EURO 5 emissienormering. Partners   Damen Shipyards Group Bodewes Alewijnse Donker Vermogensbegeleiding