Ontwikkelingen

Wij houden de laatste ontwikkelingen binnen de Binnenvaart bij en plaatsen deze dagelijks op onze website. U bent hierdoor altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen uw werkveld.

Laatste ontwikkelingen

  • Inschrijftermijn praktijkproef duurzame binnenvaart CLINSH verlengd

    Goed nieuws voor binnenvaartschippers die willen bijdragen aan verduurzaming van de sector. De aanbesteding van het project CLean INland SHipping (CLINSH) voor de proef met duurzame technieken is verlengd tot 29 mei 2017, 12.00 uur. Deze verlengde inschrijftermijn geeft schippers meer tijd om offertes van schone technologieën op te vragen en eventueel de financiering te regelen.   In de procedure voor de aanbesteding zijn enkele vereenvoudigingen doorgevoerd. Zo kunnen schippers nu ook via e-mail tenderclinsh@pzh.nl de aanbestedingsdocumenten ontvangen en indienen. Wie dat wil kan ook nog steeds gebruik maken van het aanbestedingsplatform CTM Solution. Via de website www.clinsh.eu is hierover meer informatie te…

  • Themabijeenkomst EICB op dinsdag 20 juni

    Save the date! De EICB-themamiddag zal dit jaar gaan plaatsvinden op dinsdag 20 juni op een mooie locatie in Rotterdam. In één middag laten wij ondernemers kennis maken met emissiereducerende technieken waarmee zij kunnen voldoen aan de NRMM Stage V-emissienorm die vanaf 2019 van kracht zal zijn. De komende tijd maken we meer bekend over de invulling van het programma in onze nieuwsbrief, in de kranten en op onze website.

  • Schippers gezocht voor proef duurzame technieken binnenvaart

    De Europese aanbesteding voor ondernemers die willen investeren in de verduurzaming van hun  schip en van de binnenvaartsector is gestart. Van 28 februari tot en met 24 april 2017, 12.00 uur kunnen binnenvaartschippers zich inschrijven voor de aanbesteding van het project CLean INland SHipping (CLINSH). CLINSH is een Europees project dat investeert in duurzaam vervoer over water.   De binnenvaart is een belangrijke schakel in de logistieke keten. Grote volumes worden over lange afstand getransporteerd. Om ervoor te zorgen dat de binnenvaart ook in de toekomst haar rol in de logistieke keten behoudt, moet zij investeren in schonere schepen. Dit…

  • Up-to-date statistieken op Binnenvaartcijfers.nl

    Tekst: Bureau Voorlichting Binnenvaart en De Binnenvaartkrant Actueel cijfermateriaal is noodzakelijk voor onderzoek, voor discussie, voor inzicht en voor planning. Over vervoer en meer speciaal over de binnenvaart is veel cijfermateriaal beschikbaar, maar waar vind je het? Voortaan luidt het antwoord: op www.binnenvaartcijfers.nl. Op die website presenteren het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) en de Binnenvaartkrant een groot aantal up-to-date statistieken over de sector.   De overzichtelijke website presenteert de belangrijkste cijfers over goederentransport in Europa en meer specifiek in Nederland. Alle grafieken en tabellen worden permanent up-to-date gehouden door een automatische koppeling met verschillende bronnen. Naast openbare bronnen als CBS…

  • Samenwerking met Maritime Industry verder uitgebreid

    Tekst: Evenementenhal Gorinchem De inschrijvingen voor Maritime Industry 2017 blijven binnen stromen. Eerder dit jaar meldde de organisatie al de uitbreiding naar Hal 2 door de grote vraag vanuit de markt. De verkoop van deze nieuwe plekken die zijn ontstaan door de uitbreiding gaat in sneltreinvaart, meldt de organisatie. “We zijn hard op weg om de recordeditie van 2016 te overtreffen”, zegt Babette Fokkens namens Evenementenhal Gorinchem.   De editie in 2016 telde 487 exposanten en ruim 14.000 bezoekers. Daarmee was Maritime Industry 2016 groter dan ooit. Door de uitbreiding van de beursvloer naar Hal 2 is er tijdens de komende…

  • Subsidieregeling: Innovaties Duurzame Binnenvaart

    Heeft u een goed idee dat kan bijdragen aan de verduurzaming van de binnenvaart? Binnen de subsidieregeling Innovaties Duurzame Binnenvaart stelt het ministerie van Infrastructuur en Milieu geld ter beschikking voor innovatieve en duurzame projecten. Deze projecten kunnen demonstraties en ontwikkeling van nieuwe concepten, verdere optimalisaties of nieuwe combinaties van bestaande concepten zijn. Deze subsidie kan specifiek worden aangevraagd voor projecten gericht op de reductie van CO2-, NOx- en PM-emissies en/of methaanslip bij de voortstuwing van binnenvaartschepen. Hierbij kan gedacht worden aan het gebruik van alternatieve brandstoffen, voor- of nabehandelingstechnieken, aanpassing van motormanagement en motorgebruik en de inrichting en gebruik…

Filter

  • Interessegebieden