Wij houden de laatste ontwikkelingen binnen de Binnenvaart bij en plaatsen deze dagelijks op onze website. U bent hierdoor altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen uw werkveld.
Laatste ontwikkelingen
Ook benieuwd naar de gevolgen van aankomende emissieregelgeving uit Europa voor jouw bedrijfsvoering? Op dinsdagmiddag 20 juni organiseren EICB en de samenwerkende brancheorganisaties een praktische bijeenkomst in Rotterdam waar experts alle vragen zullen beantwoorden. Maak kennis met technische oplossingen, of praat informeel met collega's bij tijdens de afsluitende netwerkborrel. Schrijf je direct in via het aanmeldformulier. [embed]https://vimeo.com/221743110[/embed]
On Tuesday May 9th 2017 during the Maritime Industry fair in Gorinchem (the Netherlands) the Dutch Innovation Lab of the Expertise and InnovationCentre Barging (EICB) organized a meeting about EURO-VI truck-engines and how these engines fit to the NRMM Stage-V requirements. A series of experts provided insight into questions -amongst others- how feasible the concept is in terms of both technology and regulations. Application of EURO-VI engines for the propulsion of inland waterway vessels is currently a hot topic. Results of a first pilot look very promising. These engines can play a role for entrepreneurs who want to comply…
Ontdek hoe vrachtwagenmotoren kunnen bijdragen aan vergroening van uw binnenvaartonderneming! Op dinsdag 9 mei aanstaande, tijdens de Maritime Industry Beurs in Gorinchem, organiseert het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart (EICB) een bijeenkomst over de toepassing van EURO VI vrachtwagenmotoren in de binnenvaart. Een serie experts geeft inzicht in vragen zoals: hoe haalbaar is het concept qua techniek en regelgeving? Is de oplossing betaalbaar? En voor wie is het eventueel geschikt? Toepassing van EURO VI motoren voor de aandrijving van binnenvaartschepen staat momenteel volop in de belangstelling. Resultaten van een eerste pilot zijn inmiddels bekend en die zien er veelbelovend uit.…
Goed nieuws voor binnenvaartschippers die willen bijdragen aan verduurzaming van de sector. De aanbesteding van het project CLean INland SHipping (CLINSH) voor de proef met duurzame technieken is verlengd tot 29 mei 2017, 12.00 uur. Deze verlengde inschrijftermijn geeft schippers meer tijd om offertes van schone technologieën op te vragen en eventueel de financiering te regelen. In de procedure voor de aanbesteding zijn enkele vereenvoudigingen doorgevoerd. Zo kunnen schippers nu ook via e-mail tenderclinsh@pzh.nl de aanbestedingsdocumenten ontvangen en indienen. Wie dat wil kan ook nog steeds gebruik maken van het aanbestedingsplatform CTM Solution. Via de website www.clinsh.eu is hierover meer informatie te…
De Europese emissierichtlijn NRMM Stage V brengt vanaf 2019 een nieuwe realiteit in de sector. Scheepsmotoren zijn dan verplicht om te voldoen aan strengere regels voor de uitstoot van stikstof en fijnstof. EICB nodigt alle binnenvaartondernemers uit om op 20 juni kennis te maken met praktische oplossingen voor ondernemers waarmee ze kunnen voldoen aan Stage V. Deze middag zullen ook vertegenwoordigers van technische innovaties aanwezig zijn om uw persoonlijke vragen te beantwoorden. [gravityform id="6" title="true" description="true"]
Het stellen van eisen aan de uitstoot van binnenvaartschepen is een recente ontwikkeling. Veel mensen herinneren zich nog wel de invoering van emissie-eisen CCR-I en CCR-II in respectievelijk 2003 en 2007. Daarna werd het een tijd stil. Er werd weliswaar gesproken over CCR-III en CCR-IV, maar deze eisen kwamen er uiteindelijk nooit. Nieuwe hoofd- en hulpmotoren voor een binnenvaartschip moeten op dit moment voldoen aan emissie-eisen voor Non-Road Mobile Machinery (NRMM) óf van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR). Actuele normen voor de binnenvaart staan bekend als respectievelijk NRMM Fase IIIA en CCR-II. Deze twee normen zijn nagenoeg…
Filter