Ontwikkelingen

Wij houden de laatste ontwikkelingen binnen de Binnenvaart bij en plaatsen deze op onze website.

Laatste ontwikkelingen

  • Raadpleeg hier de FAQ over NRMM Stage V

    Najaar 2018 hebben Euromot en CESNI (European committee for drawing up Standards in the field of Inland Navigation) een document opgesteld met daarin de meest gestelde vragen over de inwerkingtreding van de NRMM Stage V richtlijn. Met dit document komen de organisaties tegemoet aan de wensen van veel binnenvaartondernemers. Het Nederlandstalige overzicht is te raadplegen via deze link.

  • Summary of workshop on EURO-VI truck engines

    On Tuesday May 9th 2017 during the Maritime Industry fair in Gorinchem (the Netherlands) the Dutch Innovation Lab of the Expertise and InnovationCentre Barging (EICB) organized a meeting about EURO-VI truck-engines and how these engines fit to the NRMM Stage-V requirements. A series of experts provided insight into questions -amongst others- how feasible the concept is in terms of both technology and regulations.   Application of EURO-VI engines for the propulsion of inland waterway vessels is currently a hot topic. Results of a first pilot look very promising. These engines can play a role for entrepreneurs who want to comply…

  • Themabijeenkomst EICB op dinsdag 20 juni

    De Europese emissierichtlijn NRMM Stage V brengt vanaf 2019 een nieuwe realiteit in de sector. Scheepsmotoren zijn dan verplicht om te voldoen aan strengere regels voor de uitstoot van stikstof en fijnstof. EICB nodigt alle binnenvaartondernemers uit om op 20 juni kennis te maken met praktische oplossingen voor ondernemers waarmee ze kunnen voldoen aan Stage V. Deze middag zullen ook vertegenwoordigers van technische innovaties aanwezig zijn om uw persoonlijke vragen te beantwoorden. [gravityform id="6" title="true" description="true"]

  • Nieuwe emissie-eisen voor de binnenvaart: NRMM Fase V

    Het stellen van eisen aan de uitstoot van binnenvaartschepen is een recente ontwikkeling. Veel mensen herinneren zich nog wel de invoering van emissie-eisen CCR-I en CCR-II in respectievelijk 2003 en 2007. Daarna werd het een tijd stil. Er werd weliswaar gesproken over CCR-III en CCR-IV, maar deze eisen kwamen er uiteindelijk nooit.   Nieuwe hoofd- en hulpmotoren voor een binnenvaartschip moeten op dit moment voldoen aan emissie-eisen voor Non-Road Mobile Machinery (NRMM) óf van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR). Actuele normen voor de binnenvaart staan bekend als respectievelijk NRMM Fase IIIA en CCR-II. Deze twee normen zijn nagenoeg…

Filter

  • Interessegebieden